تبریزی: «گیج گاه» نوستالژی سینما ایران نیست/«حامد بهداد» اولین و آخرین انتخابم برای فیلم بود
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۶۸۹۱
کارگردان فیلم «گیج گاه» گفت: فیلمنامه «گیج گاه» نزدیک به چهار سال است که با من است، نزدیک به چهار سال است که با حامد بهداد در ارتباط بودم و از همان ابتدا هم حسن خوشنود فیلم «گیج گاه» حامد بهداد بود، به نوعی من و بهداد هر دو در این فیلم حل شده ایم. «حامد بهداد» اولین و آخرین انتخابم برای فیلم بود
عادل تبریزی در گفتوگو با خبرگزاری میزان، پیرامون ساخت فیلم سینمایی «گیج گاه» گفت: از نظر من فیلم سینمایی «گیج گاه» نوستالژی سینمای ایران نیست، این فیلم به دنبال تلنگر زدن به جامعه است، راهکاری انسانی که ما بتوانیم بار دیگر زیباییها را به راحتی لمس کرده و از آنها لذت ببریم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی در همین راستا ادامه داد: برخی می گویند «گیج گاه» یک ادای دین به سینما و یا یک نوستالژی از خاطرات گذشته است، البته اینها در فیلم موجودند اما در لایه های سوم و چهارم فیلم وجود دارند و به نوعی زیربنای اثر هستند اما آنچه گیج گاه سعی در بیانش دارد در ستایش انسانیت است.
کارگردان فیلم «گیج گاه» کاراکتر فیلمش را اخلاق محور دانست و اظهار کرد: این فیلم تلاش بر نشان دادن تاثیر اخلاق در جامعه دارد، کاراکتر اصلی این فیلم کاملا اخلاقگرا است و حرف وی برای من مهمترین هدف فیلم بود.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از جشنواره فیلم فجر اینجا کلیک کنید شیوه بلیتفروشی سینماهای مردمی در جشنواره فیلم فجر ۳۹ اعلام شد برای دریافت برنامه کلیه سینماهای مردمی اینجا کلیک کنیدوی درباره کاراکتر حسن خوشنود در فیلم «گیج گاه» افزود: این کاراکتر فردی است که امروز مثال وی کمتر دیده می شود، وی هنرمند است، عاشق کارش بوده و به زندگی عشق می ورزد، سختی های زیادی می بیند اما نگاهش به زندگی به هیچ عنوان عوض نمی شود.
تبریزی درباره انتخاب حامد بهداد برای این فیلم افزود: این فیلمنامه نزدیک به چهار سال است که با من است، نزدیک به چهار سال است که با حامد بهداد در ارتباط بودم و از همان ابتدا هم حسن خوشنود فیلم «گیج گاه» حامد بهداد بود، به نوعی من و بهداد هر دو در این فیلم حل شده ایم. «حامد بهداد» اولین و آخرین انتخابم برای فیلم بود.
وی درباره احتمال موفقیت اثر در اکران اضافه کرد: در اولین گام من امیدوارم سینما به وضع عادی بازگردد و کرونا دست از سرمان بردارد، در گام دوم برایم مهم است که فیلم به هیچ عنوان اکران آنلاین نشود.
وی درباره حضور هاشم پور در گیج گاه خاطرنشان کرد: به خودم گفتم اگر جمشید هاشم پور در این فیلم بازی نکند باید این فیلمنامه بایگانی شود، من به محض خواندن قصه برای وی تایید حضورشان را گرفتم. حامد بهداد سند معنوی فیلم «گیج گاه» است، بهداد بازیگر بسیار هوشمندی است، مثلا ما درباره یک سکانس انشا صحبت می کردیم وی ساعتها آن را تحلیل می کرد.
انتهای پیام/
برچسب ها: اخبار سینما جشنواره فیلم فجر
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اینجا اخبار سینما جشنواره فیلم فجر نزدیک به چهار سال حامد بهداد گیج گاه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۶۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بنیاد سینمایی فارابی، ۱۶ عنوان کتاب جدید را در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی میکند
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، حمیدرضا بشیریفراز مدیر مرکز انتشارات، آموزش و پژوهش فارابی، درباره حضور بنیاد در نمایشگاه کتاب امسال گفت: پس از سالها رکود و توقف در این مرکز، انتشارات بنیاد سینمایی فارابی، امسال در سی وپنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، با بیش از یکصد عنوان کتاب در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور پیدا کرده است.
او با بیان اینکه فارابی ۱۶ عنوان کتاب جدید را در این دوره از نمایشگاه کتاب رونمایی میکند، افزود: از این ۱۶ عنوان کتاب، ۱۵ اثر، تألیفی و حاصل پژوهش و نگارش برجستهترین متفکران عرصه سینمایی در کشور است.
وی گفت: کتابهای تألیفی در سطح کاربردی هستند و تلاش شده تا اندکی از پژوهشهای صرفاً نظری فاصله گرفته شود چراکه سینمای امروز ایران نیازمند تحقیقاتی است که بتواند در بهبود هرچه بهتر وضعیت سینمای ایران کارآمد باشد. از این رو این همافزایی میان مجموعه بنیاد سینمایی فارابی صورت گرفته است.
مدیر مرکز انتشارات، آموزش و پژوهش بنیاد سینمایی فارابی در خاتمه اظهار کرد: تمام تلاش همکاران ما در این مرکز این است که به یک غبارروبی از مطالعات سینما در ایران دست یابیم و بتوانیم پابهپای تغییرات مباحث نظری و عملی در زمینه سینما در جهان گام برداریم. از این رو به سراغ موضوعات جدید مغفول در سینما رفتهایم.
اضافه میشود: انتشارات بنیاد سینمایی فارابی در شبستان اصلی مصلای تهران، سالن ۳، راهروی شماره ۱۵، غرفه شماره ۲۷۵ از امروز تا ۲۹ اردیبهشت ماه پذیرای خانواده سینما، اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و عموم علاقمندان هنر هفتم است.